Despacho de Materiales interno!!

robertojavierpinto
Buenos dias!!

Me gustaria saber si alguien ha desarrollado alguna interface para transferencia de materiales y/o articulos entre los diferentes departamentos de una organizacion. Ejemplo en el departamento de compras se llevo a cabo una compra de articulos de oficina y los mismos fueron registrados en el almacen correspondiente.. A continucion la oficina de administracion realiza una solicitud de esos materiales por tal motivo el almacen realiza una orden de despacho (¿existe esta interface?) a fin de cumplir con la solicitud del departamento por lo que estos articulos deberian ser rebajados del inventario y por supuesto de la cuenta contable que este vinculada a esta categoria!!

Creo que no esta desarrollada esta interface y no estoy seguro si tampoco esta tomada en consideracion en la base de datos??

Agradeceria cuanquier apoyo que pudieran brindar..

Slds. Roberto Pinto

Re: Despacho de Materiales interno!!

TimSchofield5
This post was updated on .
Hola Roberto,
Esto a menudo se pidió, pero no tenemos que funcionan todavía.
Tim
2011/9/20 robertojavierpinto <robertojavierpinto@hotmail.com>:
> [...]
> esta tomada en consideracion en la base de datos??
>
> Agradeceria cuanquier apoyo que pudieran brindar..

Course View Towers,
Plot 21 Yusuf Lule Road,
Kampala
T   +256 (0) 312 314 418
M +256 (0) 752 963 325
www.weberpafrica.com
@TimSchofield2
Blog: http://weberpafrica.blogspot.co.uk/

Re: Despacho de Materiales interno!!

robertojavierpinto
Si estuve revisando los temas de los foros y mencionaban algo mas no vi nada finalizado!!

Podriamos comensar por identificar cuales son las tablas que deberian ser utilizadas para este proceso!!

lo que pude identificar corrijanme si me equivoco es que en la tabla locstock estan las cantidades existentes de los articulos por cada almacen, entonces ya conocemos de donde vamos a restar los ariculos despachados, faltaria una tabla q contendria los nombres de los departamentos de nuestra organizacion algo como:

CREATE TABLE departamentos (
`iddepartamentos` INT NOT NULL AUTO_INCREMENT PRIMARY KEY ,
`descripcion` VARCHAR( 100 ) NOT NULL ,
`dependencia` VARCHAR( 100 ) NOT NULL ,
`encargado` VARCHAR( 100 ) NOT NULL ,
`extension` VARCHAR( 20 ) NOT NULL
) ENGINE = MYISAM ;

luego utilizariamos una tabla para registrar los despacho que realicemos a cada uno de estos departamentos:

CREATE TABLE despacho (
`iddespacho` INT NOT NULL AUTO_INCREMENT PRIMARY KEY ,
`loccode` VARCHAR( 5 ) NOT NULL ,
`iddepartamentos` INT NOT NULL ,
`fecha_despacho` DATE NOT NULL ,
`observacion` TEXT NOT NULL
) ENGINE = MYISAM ;

ademas requerimos una tabla que registre los items que estamos despachando:

CREATE TABLE despachoitems (
`iddespachoitems` INT NOT NULL ,
`iddespacho` INT NOT NULL ,
`iditems` VARCHAR( 30 ) NOT NULL ,
`cantidad` FLOAT NOT NULL
) ENGINE = MYISAM ;

con esas tablas creo que podriamos solventar este requerimiento ahora falta el desarrollo de la interface :-) solo que me gustaria saber si aparte de descontar los articulos de la tabla locstock hay que restarlos de alguna otra tabla??? si es asi cuales serian??

Re: Despacho de Materiales interno!!

TimSchofield5
This post was updated on .
Translation with apologies if I make a mistake, and with sql names translated:

We have identified tables that should be used for this process!

Correct me if I'm wrong the table locstock holds the quantities of
items for each warehouse, so we know where we subtract the printed
article dispatched, but we lack a table to contain the names of the
departments in our organization something like:

CREATE TABLE departments (
`departmentid` INT NOT NULL AUTO_INCREMENT PRIMARY KEY,
`description` VARCHAR (100) NOT NULL,
`dependency` VARCHAR (100) NOT NULL,
`charge` VARCHAR (100) NOT NULL,
`extension` VARCHAR (20) NOT NULL
) ENGINE=InnoDB DEFAULT CHARSET=utf8;

([Tim] I'm not sure I understand the last 3 fields)

then we would need a table to record the dispatch that we make to
each of these departments:

CREATE TABLE dispatch (
`dispatchid` INT NOT NULL AUTO_INCREMENT PRIMARY KEY,
`loccode` VARCHAR (5) NOT NULL,
`departmentid` INT NOT NULL,
`despatchdate` DATE NOT NULL,
`narrative` TEXT NOT NULL
) ENGINE=InnoDB DEFAULT CHARSET=utf8;

We also require a table to track the items you are shipping:

CREATE TABLE dispatchitems (
`dispatchitemsid` INT NOT NULL,
`dispatchid` INT NOT NULL,
'itemid` VARCHAR (30) NOT NULL,
`quantity` FLOAT NOT NULL
) ENGINE=InnoDB DEFAULT CHARSET=utf8;

with these tables I think we could solve this missing requirement
:-) I just like to know if apart from discount the items in the table
locstock subtract from other tables?? if so, what would they be??

2011/9/21 robertojavierpinto <robertojavierpinto@hotmail.com>:
> [...]
> descontar los articulos de la tabla *locstock* hay que restarlos de alguna

phildaintree
I am not sure I understand what the missing functionallity is that is trying to be created here?
--
Phil
Phil Daintree

Tim Schofield <[hidden email]> wrote:

> [...]
>:-) I just like to know if apart from discount the items in the table
>locstock subtract from other tables?? if so, what would they be??

StockTransfers_departments.phpPDFStockTransfer_departments.php

Lo que hice fue tomar los archivos StockTransfers y  PDFStockTransfer y reutilizarlos con las tablas creadas para el despacho de los items, faltaria el despacho de los mismos por lotes.. claro esta debemos agregar los nombres de los archivos a la tabla scripts ademas de colocal la opcion en el menu!! me gustaria ver la posibilidad de que alguien que maneje el codigo lo revise y depure lo que no sea necesario y lo publique bueno seguire trabajando el el despacho por lote.. espero me puedan seguir apoyando..

Gracias Tim Schofield-4 y me disculpo por no dominar el idioma ingles :-) por eso publico mis post in espanish

Re: Despacho de Materiales interno!!

robertojavierpinto
Buenas tardes Phil Daintree,

La idea Principal es que a traves del modulo de inventario se puedan realizar despachos de articulos o items consumibles a departamentos internos es decir que una caja de lapices no la voy a usar en produccion si no en una oficina por ejemplo sistemas y si los gasto los debo rebajar del inventario.. no se si me explico??

Traductor

The main idea is that through the inventory module shipments can be made consumable items or items to internal departments ie a box of pencils I will not be used in production if not in an office such systems and whether the expenditure I reduce the inventory .. not what I mean?

Re: Despacho de Materiales interno!!

phildaintree
If the inventory is transferred to another inventory location, then you can simply create another location. If the inventory is bein written off for use within the business, then currently we must adjust out the stock and journal to the appropriate GL expense account. It would be nice to allow selection of gl account for inventory write offs - as we dont currently have this.
--
Phil
Phil Daintree

robertojavierpinto <[hidden email]> wrote:

> [...]
>the
>expenditure I reduce the inventory .. not what I mean?

Hi Phil,

As Roberto says in his post that he has translated, the functionality
is for a department to request and receive consumables from stock. For
instance as well as stationery a hospital has a lot of consumable
items such as latex gloves that are not directly chargeable to a
patient but which a ward would request from stores and then used by
the ward. What is required is a method of doing all this, and then
having the costs correctly dealt with in the GL.

Thanks
Tim

On 21 September 2011 21:30, Phil Daintree <phil@logicworks.co.nz> wrote:
> I am not sure I understand what the missing functionallity is that is trying to be created here?
> [...]

Marcos Garcia Trejo
Hi!
I guess it could be more simple using the procedures yet developed: just create a movement called "Internal use" (not a sale),
and declare the departments involved like a customers. As Phil says, then create the GL transactions an accounts appropiated
for this kind of movement.
Greetings.

On 21 September 2011 21:30, Phil Daintree <[hidden email]> wrote:
> I am not sure I understand what the missing functionallity is that is trying to be created here?
> [...]

WebERP Africa Ltd
+447710427049
+256752963327
+255758554413
www.weberpafrica.com

Ing Marcos R Garcia Trejo
(52) 9991-513412

Re: Despacho de Materiales interno!!

phildaintree
I can see that a front end for this that allows the user to select the department etc and the items, and the use to which they are put to,  that then maps these inputs to a general ledger code that a stock adjustment is then created for would be ideal.
This would need a new table that would also need to be administered.
--
Phil
Phil Daintree

Marcos Garcia Trejo <[hidden email]> wrote:

> [...]
>then
>create the GL transactions an accounts appropiated

Phil Segun tu criterio cuales serian las tablas que se deberian crear para este procedimiento!! ya que estoy trabajando en solventar este requerimiento!! y como se que aparte del despacho deberia haber una rebaja contable en que tablas deberia hacerlo??

traductor

According to your criteria Phil who would be the tables should be created for this procedure! and I'm working on solving this requirement! and as apart of the office should be a write-downs in which tables should do it?

Re: Despacho de Materiales interno!!

robertojavierpinto
Buenas tardes!!

 A continuacion Adjunto los archivos realizados y modificados para realizar el despacho y/o transferencia de multiples items a departamentos internos en la organizacion!!

  Agradeceria si me indicaran en cuales tablas de contabilidad deberia realizar la rebaja correspondiente del valor de estos articulos en caso de ser necesario!!

 Sin mas a que referirme y en espera de poder contribuir con este proyecto y dar aportes necesarios para su buen funcionamiento.

Slds. Roberto Pinto
index.php
PDFStockTransfer_departments.php
departments.php
StockTransfers_departments.php

Re: Despacho de Materiales interno!!

TimSchofield5
This post was updated on .
This is something that a lot of people have asked me before, so when
this thread happened I enlarged upon this specification and wrote some
scripts to perform this functionality. At the time Phil didn't seem
that impressed so I never submitted them. However in the new spirit of
do-ocracy I thought I would offer it up.

There were several scripts involved.

I altered StockCategories.php to have another GL code for internal
stock issues. This isn't strictly necessary as you could use the Stock
Adjustment code, but I think its good to differentiate between the two
as stock adjustments will most often be used for stock write-offs some
organisations would want the usage to go to a different GL code than
the write-off. Obviously there is a change to the stockcategories
table here.

I then created a Departments.php script and a departments table. The
definition of this table is:

mysql> desc departments;
+--------------+--------------+------+-----+---------+----------------+
| Field        | Type         | Null | Key | Default | Extra          |
+--------------+--------------+------+-----+---------+----------------+
| departmentid | int(11)      | NO   | PRI | NULL    | auto_increment |
| description  | varchar(100) | NO   |     |         |                |
| authoriser   | varchar(20)  | NO   |     |         |                |
+--------------+--------------+------+-----+---------+----------------+
3 rows in set (0.04 sec)

Then I created two tables to hold the header for the stock request:

mysql> desc stockrequest;
+--------------+------------+------+-----+------------+-------+
| Field        | Type       | Null | Key | Default    | Extra |
+--------------+------------+------+-----+------------+-------+
| dispatchid   | int(11)    | NO   | PRI | 0          |       |
| loccode      | varchar(5) | NO   |     |            |       |
| departmentid | int(11)    | NO   |     | 0          |       |
| despatchdate | date       | NO   |     | 0000-00-00 |       |
| authorised   | tinyint(4) | NO   |     | 0          |       |
| closed       | tinyint(4) | NO   |     | 0          |       |
| narrative    | text       | NO   |     | NULL       |       |
+--------------+------------+------+-----+------------+-------+
7 rows in set (0.01 sec)

and the items:

mysql> desc stockrequestitems;
+-----------------+-------------+------+-----+---------+-------+
| Field           | Type        | Null | Key | Default | Extra |
+-----------------+-------------+------+-----+---------+-------+
| dispatchitemsid | int(11)     | NO   |     | 0       |       |
| dispatchid      | int(11)     | NO   |     | 0       |       |
| stockid         | varchar(20) | NO   |     |         |       |
| quantity        | double      | NO   |     | 0       |       |
| qtydelivered    | int(11)     | NO   |     | 0       |       |
| decimalplaces   | int(11)     | NO   |     | 0       |       |
| uom             | varchar(20) | NO   |     |         |       |
| completed       | tinyint(4)  | NO   |     | 0       |       |
+-----------------+-------------+------+-----+---------+-------+
8 rows in set (0.00 sec)

Then there are 3 scripts, one to create a request from a department,
one for the authorisation of a request (each department has an
authoriser) and one to fulfil the request.

We have found that our customers use this facility a lot. Is it of
interest to people?

Any comments?

Thanks
Tim

--
Course View Towers,
Plot 21 Yusuf Lule Road,
Blog: http://weberpafrica.blogspot.co.uk/

Re: Despacho de Materiales interno!!

phildaintree
I understand now thanks. Makes  sense.
Would stock adjustments the old way sttill be available?

--
> [...]

>| decimalplaces   | int(11)     | NO   |     | 0       |       |
>| uom             | varchar(20) | NO   |     |         |       |
>| completed       | tinyint(4)  | NO   |     | 0       |       |
>+-----------------+-------------+------+-----+---------+-------+
>8 rows in set (0.00 sec)
>
>Then there are 3 scripts, one to create a request from a department,
>one for the authorisation of a request (each department has an
>authoriser) and one to fulfil the request.
>
>We have found that our customers use this facility a lot. Is it of

Yes the stock adjustments stays. This is what we use for writing off
stock and generally adjusting stock. What we found was that users
would try to cheat the system by using stock adjustments to get rid of
stock that was "leaking" from the warehouse. Therefore they wanted us
to move that option to the system administrator only. However that
meant that legitimate usage of stock had to all go through the
administrator, and was also being mixed up with stock write-offs.

Tim

On 19 February 2012 20:12, Phil Daintree <phil@logicworks.co.nz> wrote:
> I understand now thanks. Makes  sense.
> Would stock adjustments the old way sttill be available?

> [...]

Course View Towers,
Plot 21 Yusuf Lule Road,
Kampala
T   +256 (0) 312 314 418
M +256 (0) 752 963 325
www.weberpafrica.com
Twitter: @TimSchofield2
Blog: http://weberpafrica.blogspot.co.uk/

Re: Despacho de Materiales interno!!

phildaintree
yes good practical stuff, would be a nice addition.
--
> [...]

>meant that legitimate usage of stock had to all go through the
>administrator, and was also being mixed up with stock write-offs.

ExsonQu
Administrator
Hi, Tim:

           That's a wonderful feature to manage consumable!

           GREAT!

           Best regards!

           Exson

Re: Despacho de Materiales interno!!

TimSchofield5
This post was updated on .
Apologies for the delay, I have finally uploaded this.

Thanks
Tim

On 20 February 2012 09:10, ExsonQu <hexinfans@gmail.com> wrote:
> *Hi, Tim:*
>
>           That's a wonderful feature to manage consumable!
>
>           GREAT!
>
>           Best regards!
>
>           Exson

Course View Towers,